Utbildningar hela veckan lång


Det är så galet mycket utbildningar på mitt nya jobb. Själv tror jag inte att de förstår hur mycket utbildningar folk går på jämfört med andra myndigheter. Jag skulle säga att man går i snitt 3-4 utbildningar per halvår. Och då handlar det om utbildningar som är upp till två veckor långa!

När jag började konstaterade de att jag skulle få gå sju olika utbildningar innan årets slut. SJU! Då vill jag tillägga att det inte är utbildningar som krävs för att jag ska kunna sköta mitt jobb. Det kan jag ändå.

Nu är jag inbokad på en två veckor lång kurs i november som gör att jag inte kan lämna eller hämta på dagis ena veckan, och att jag inte kommer hem alls veckan efter. Innan den kursen kommer jag att gå två andra kurser.

Det är verkligen helt vansinnigt men ses som en självklarhet här.

Å andra sidan opponerar jag mig inte utan tackar, tar emot och lägger till i CV:t😉

Kommentera

