Lite om ingenting


Det är lite märkligt att inte blogga nästan dagligen när man gjort det i närmare sju år. Förut gick jag omkring och kom på inlägg som jag ville skriva hela tiden. Nu kan jag inte för mitt liv komma på ett ämne att skriva om.

Jag börjar fundera på vad jag vill göra efter det här jobbet. Förstå mig inte fel, jag trivs oerhört bra och det är väldigt spännande. Jag har dock inte tänkt stanna mer än ett par år den här gången. Det är dags att se efter min karriär på ett mer aktivt sätt än tidigare. Jag ska vara mer strategisk, vilket jag i och för sig var när jag sökte den här tjänsten.

Jag är i rätt organisation nu. Frågan är vart inom denna gigantiska organisation jag vill.

I övrigt då?

Ja jag är ganska trött. Skyndar mig som en vettvilling till och från dagis och jobb. Det känns som att ajg konstant har bråttom fram tills barnen har lagt sig. Då är det lugnt i ungefär två timmar. När klockan blir 22 börjar jag stressa upp mig över att jag måste se till att lägga mig i tid. Det slutar oftast med att klockan är kring midnatt innan jag släcker lampan. När sen klockan ringer vid halv sju så är jag trött igen.

And so on.

Jag antar att det är småbarnförälderns stora dilemma. Tidsbristen och tröttheten.

Kommentera

