Under isen


Igår somnade jag innan klockan 22 framför filmen som vi skulle titta på. Vid midnatt försökte jag desperat resa mig från soffan och kände mig helt vimmelkantig. Jag vaknade imorse och förstod genast vad det handlade om. En ond hals, tung andning och ett huvud fullt av bly. Analkande förkylning.

En vecka på dagis och så har den första infektionen tagit sig hem till oss. Lillasyster J nös dessutom tre gånger på morgonen. Min gissning är åtminstone någon dags VAB nästa vecka.

Plötsligt känns hösten nära förestående.

Kommentera

