Morgonraseri och svineri


Bussresan till jobbet tog 2,5 timme imorse. TVÅ OCH EN HALV TIMME! Det var tydligen en seriekrock på Skurubron som gjorde att precis allt stod stilla. Jag inledde den första halvtimmen med ett lugn som hade imponerat på vilken yoga-fantast som helst. Jag skrattade stressen rakt i ansiktet och hittade mitt inre chackra (eller nåt sånt).

Jag avslutade väntandet med att bygga upp ett vansinnigt raseri. Det gick över lagom till lunch. Stabilt.

Precis en stund innan jag skulle stiga av bussen på Kungsholmen ser jag en man som tittar lite märkligt på mig. Som att vi är bekanta. När jag tänker på saken så är det faktiskt någon välbekant över honom. Han tittar så himla nyfiket och jag försöker desperat placera honom.

När jag reser mig för att stiga av slår det mig. Det är han som var en kompis kompis. Han jag messade flirtigt med efter mitt bryt med exet. Han som jag, efter att jag kommit hem från krogen, bad ta en taxi hem till mig kl 3 på morgonen för att dricka té. Han som jag sedan ”förförde” genom att helt resolut lägga upp mina ben i hans knä och säga att han skulle känna hur lena de var…

Jag var inte värst subtil.

Efteråt beställde jag en taxi åt honom och ringde inte dagen/dagarna efter.

Vi pratades vid ett par år senare. Han avslöjade då att han aldrig haft ett ONS tidigare och att han hade tänkt på mig i ett halvår efter.

Vid mötet idag hade jag glömt bort hans existens helt.

Uppenbarligen kan jag bete mig som ett svin. Uppenbarligen har jag gjort det.

Kommentera

