Trevligt


Att komma tillbaka efter semestern och mötas av tio personer bara den första timmen som tar sig tid att stanna upp, fråga hur jag mår, hur semestern har varit och faktiskt komma ihåg mitt namn. Personer som jag inte minns namnet på och som jag har en vag idé om vad de pysslar med. Dessutom har två personer som jag inte alls jobbar nära stannat upp och frågat om jag trivs bra med jobbet. När jag svarat ja har de med stor värme sagt; vad bra, vad glad jag blir.

Det är en oerhört varm och omhändertagande stämning här. En man har cancer och har varit sjukskriven sedan strax innan sommaren (och kommer inte komma tillbaka). Alla verkar ha ringt till honom under sommaren, de har varit ute och ätit lunch, åkt båt, följt med till läkare etc. Tagit hand om.

Jag gillart.

Kommentera

