Det första dåliga


Idag upptäckte jag den första negativa saken med mitt nya jobb. Det gjorde mig rätt ledsen faktiskt.

Det är inte helt lätt att ha växt upp i ett stökigt område och sedan hela tiden stöta på gamla vänner i jobbet. Stöta på i bemärkelsen läsa om. Jag försöker undvika dem så gott det går men ibland måste jag kolla saker. Då kan man få veta saker som man faktiskt inte ville veta. Om personer som man hoppades hade det bättre än vad de tydligen har.

De här personerna är inte aktiva i mitt liv nu men när man minns hur man sprang på sommarängar tillsammans, eller satt barnvakt åt nån liten lintott som nu har det riktigt riktigt hårt så blir man ledsen.

Idag blev jag riktigt ledsen. Det var så mycket värre än jag anade.

Usch. Aldrig att jag kommer låta mina barn hamna i den där skiten. ALDRIG.

Kommentera

