Vad fan ska man säga?


Igår gömde jag mig för att slippa träffa en person. Det var rätt länge sedan som jag kände att jag måste gömma mig. Faktiskt inträffade det nog mest strax innan jag träffade maken och dejtade väldigt friskt. Då var det många personer man inte hade lust att träffa dagtid😉

Mannen jag duckade igår tillhör delvis den kategorin, men ändå inte. Han är polis och vi jobbade på samma ställe för ungefär 10 år sedan. På en myndighet inom rättsväsendet. Jag var 25 och han var nog närmare 45. Han var kompis till en annan kollega och vi gick alla ut och tog en öl rätt ofta. Jag såg honom som en farbror.

Plötsligt en kväll frågande han helt frankt om vi inte skulle gå hem tillsammans. Det var efter en ganska lång konversation om livet. Jag blev så ställd så att jag inte fick fram ett ord. Han var ju så GAMMAL. Jag hade inte insett att jag själv var vuxen tror jag.

Det slutade med att jag svarade tack men nej tack och sen sprang jag därifrån. Vid ett senare tillfälle var det hela så spännande så att det resulterade i en puss och en lite för lång kram. That’s it. Men i flera år därefter hade vi ett gott öga till varandra.

Ett antal år senare får jag veta att han är anklagad för våldtäkt. Han ska ha våldtagit en kollega som följt med honom hem efter exakt en sån invit som jag fick. Kvinnan han misstänktes för våldtäkt på var en vän till en vän till mig. En kompis kompis alltså. Hon ringde upp mig efter att min kompis berättat om den oväntade inviten jag fick som 25 åring. Hon ville veta om jag blivit utsatt för samma sak. Det hade jag ju inte.

Jag tror inte att han blev dömd för han är fortfarnade polis, men jag vet att han blev förflyttad.

Igår möttes vi nästan på väg in på jobbet (samma jättestora arbetsplats) och jag tokduckade. Han vet att jag vet och jag vet att han vet. Vad i helvete ska jag säga!? ”Hej, jag hörde att du kanske är en våldtäktsman! Annars då?”

Nä. Duckning it is.

Kommentera

