Ord som genererar en miljon vuxempoäng


Gud, det är i princip omöjligt att hinna skriva här. Dessutom har jag miljoner saker jag skulle vilja skriva om min nya arbetsplats, men det vågar jag inte.

Jag har väldigt roligt och det är grymt stimulerande.

Jag skulle dock påstå att det är mer att göra och att det är vansinnigt mycket fler möten. Dessutom är arbetstiden inte lika flexibel. Allt sammantaget innebär att jag jobbar mer och jag är tröttare. Men väldigt mycket gladare.

Mer då?

Jo jag har planterat en massa växter och träd! Jag liksom! Så himla coolt att jag faktiskt hittat ett intresse för gröna saker när jag har en egen tomt att vara på. Jag tror till och med att jag är ganska bra på det. Nu har vi ett körsbärsträd, smultronplantor, hallonbuskar, japanskt körsbärsträd (för blommorna), en likadan rododendron som fanns invid husväggen till mormor och morfars hus och en syrenhäck.

Det kommer bli bra. Jag längtar efter att se det växa sig stort.

Lilla E har hittat en förtrogen i grannkillen V. Så fort de kommer hem från dagis springer de över till varandra (han bor tvärs över gatan från oss) och helgerna är helt vikta åt lek dem emellan. De utforskar området och smyger till ställen där de egentligen inte får vara. Vi låter dörren stå öppen och de springer in och ut och från den ena till den andra. Helt suveränt. Det var för att mina barn
skulle kunna göra sånt som jag flyttade till hus.

Allt är bra nu. Lite stressigt men bra.

20120517-110436.jpg

Kommentera

