Barnkläder och lite jobb


Klockan 13:45 stegade jag in på jobbet idag. Lätt stressad med en stor kasse barnkläder.

Kl 10 var jag på utvecklingssamtal för Lillasyster J. Hennes sista på gamla dagiset. I augusti börjar hon på samma dagis som storasyster. Hon är en bestämd dam som säger ifrån när hon inte gillar något, men hon slåss inte. Hon skräms med rösten. Bra! Hon är väldigt nyfiken och vanvettigt envis. Klarar hon inte av något så gör hon det om och om igen till förbannelse, tills hon kan det. Bra! Hon snackar väldigt mycket för sin ålder och talet kom plötsligt och har utvecklats väldigt fort. Hon är tydlig med vad hon vill och vad hon inte vill. Mycket bra!

Det var väl inget i den bilden av henne  som jag inte kände igen, men det är alltid roligt att höra hur andra vuxna i hennes nähet uppfattar henne.

efter utvecklingssamtalet tog jag mig ut till Stora Skuggans väg 9 vid Universitetet och One Two Ten:s kollektionsutförsäljning som de har två gånger per år. I år är mellan den 24 och 26/4 och de har öppet till 19 idag och 16 imorgon. Jag brukar handla enorma mängder där, men den här gången tyckte jag inte att det fanns så mycket vettigt. Dessutom tyckte jag att det var dyrare än vad det brukar vara. En stor kasse gick jag därifrån med i alla fall.

Så. Nu är klockan 14:15 och jag har precis ätit upp den äckliga lunchmackan som jag köpte med mig och känner att det borde vara dags för fika strax😉

Varför stressa när man har 3 dagar kvar?

Kommentera

