Åter från de döda


Jelp, nu har jag glömt att uppdatera bloggen på två hela veckor.

Eller, nej. Jag känner ingen stress inför det faktumet. Man kan säga att min blogg verkligen inte är särskilt publikinfriande. Jag har egentligen inget annat syfte med den än att häva ur mig saker jag tänker på. Mitt jobb är att skriva så för mig ter det sig naturligt att formulera tankarna skriftligt.

Med det menar jag verkligen inte att jag inte blir väldigt glad över kommentarer. Hade jag enbart velat skriva för mig själv så hade jag så klart inte lagt ut det på nätet. Jag gillar att få respons. Det känns lite som ett samtal med (relativt) okända personer som jag får styra själv.

Nu känner jag att jag kanske har lite att skriva om igen. Inte för att det har hänt något omvälvande i livet, snarare har jag hunnit tänka på lite saker.

Saker som:

varför vi har en jävligt könsstereotyp uppdelning i hemmet, trots att jag vill kalla mig genusmedveten.

hur det kan komma sig att båda mina barn samtidigt verkar vara inne i faser när de bryter samman minst tio gånger om dagen.

hur fina båda mina barn är mot varandra. De tröstar, håller handen och kramar varndra varje dag. Sjukt gulligt.

hur mycket bättre Lilla E:s nya dagis är, jämför med det gamla.

hur kul det känns att byta jobb snart.

Såna saker.

Kommentera

