Det finns dagis och så finns det DAGIS


På måndag gå jag och Lilla E till hennes nya dagis och påbörjar inskolningen. Jag och maken är väldigt lättade över att hon får byta dagis. Det hon går på idag är under all kritik.

För att bara nämna en sak så har ingen ur personalen sagt ett enda ord kring faktumet att hon ska sluta om två dagar. Ingen! De har inte pratat om hennes saker och när vi kan ta hem dem, om hennes pärm eller om alla foton. Ingenting.

Igår kom en ”pedagog” fram och frågade om hon skulle sluta. Han frågade mig. Han som är personal på hennes avdelning.

Nä, det ska bli skönt att ta henne därifrån. Bort från oengagerad personal och barn med diagnoser (som slåss och gör henne rädd).

Igår hade vi fått post från nya dagiset. De hade gått förbi vår brevlåda och stoppat ner ett kuvert. Det nya dagiset ligger 100 meter från vårt hus.

I brevet fanns ett kort med små katter på och det var adresserat till Lilla E. På baksidan stod de att hela avdelningen längtade efter att få lära känna henne och att få leka med henne. Sen bifogade de avdelningens dagisbild och hade skrivit upp namnen på alla barnen. Så att Lilla E kunde titta på den och kanske känna igen några när hon börjar.

Så jävla fint.

I augusti kommer Lillasyster J efter. Då får de återförenas på ett och samma dagis igen. De två oskiljaktiga systrarna.

One thought on “Det finns dagis och så finns det DAGIS

  1. Jag TROR ju att jag vet vilket dagis de gått på, men att det skulle vara så dåligt hade jag missat. Fy fasen. Tur att hon får komma till ett nytt dagis som förmodligen är 100 resor bättre.

Kommentera

