På andra sidan jorden…


Om vi skippar att prata om mitt nya jobb, som jag kan tycka att jag har ältat rätt bra här i min blogg (obs, min blogg ;-)), så händer det en hel rad kul grejer de närmsta dagarna.

1. Min yngsta dotter fyller två år imorgon. Två år! Hon är ingen liten bebis längre. Men jo, ganska liten ändå.

2. Vi hämtar nya bilen idag! Oh vad jag går igång på nya saker. Jag vet att det är fult att säga det men jag älskar att göra mig av med gammalt och köpa nytt. Det behöver inte vara ny-nytt. Bara nytt för mig. Men en helt sprillans ny bil har jag faktiskt aldrig haft.

3. På fredag bokade jag in en frisörtid. Jag tänker mig fortsatt blont och relativt kort. Kort hår liksom. Det har jag knappt haft heller. Vi får se om jag bangar när det är dags. Jag brukar inte vara harig när det gäller håret, jag vet bara vad jag trivs i. Snygg till helgen alltså.

Och så en sista grej. Är det någon mer än jag som känner att de har tjänat en hel massa pengar när man hittar något på rea. Jag vet att jag inte tjänar pengar på riktigt, men det känns så i alla fall. Igår hittade jag ett par skinnstövlar. De var ett par Marc O’Polo som var nedsatta från 2400:- till 800:-. Nästan gratis! Nästan gratis och jag tjänar 1600:-!

Eller nåt.

Kommentera

