Folsyra och B12


Nu har jag varit hos Fru Doktor, tagit prover och fått svar på vad som kan göra att jag är så trött.

Tack och lov verkar det inte vara något fel på min sköldkörtel. Hennes förklaring var att det kan röra sig om en brist på folsyra och vitamin B12 (mina värden visade att jag skulle kunna fylla på av de två substanserna (?)). Om det inte hjälper så är jag trött för att jag har småbarn och springer som en skållad råtta efter dem hela kvällarna.

Jaha. Småbarn liksom. Vilket botemedel finns det mot dem?

Har jag sagt att jag inte ska ha fler barn? Det ska jag inte.

Kommentera

