Hot shots obygden


Mitt möte gick bra. De fick min dragning och jag fick deras bild av situationen på de platser jag analyserat.

Jag och mina två kollegor blev runtvisade för att se platserna jag just beskrivit brottsligheten på. Det handlade bland annat om ett antal krogar.

Vi sov över i staden och hade tänkt att vi skulle ut och prata med de patruller som var i tjänst under kvällen/natten, samtidigt som vi tänkte förena nytta med nöje och ta ett par drinkar efteråt.

Jo hejsan.

Det blev ett fylleslag utan dess like med hot shots (!!!) som beställdes in på löpande band. Jag kan med facit i hand säga att jag idag vet lite för mycket om mina två kollegor. Den ena visste jag redan för mycket om då vi har jobbat tillsammans i 10 år och festat ihop mängder av gånger, den andra…hm…hon berättade nog bra mycket mer än vad hon önskar att hon hade gjort.

Oavsett så var det riktigt roligt och vi ramlade i säng vid halv fyra. Jag konstaterar att jag kanske har börjat återhämta mig efter småbarnskoman. Så sent som jag var uppe och så mycket som jag drack har jag nog inte fått i mig sedan…eh…konferensen i Miami i oktober. Men i alla fall, det går framåt!

2 thoughts on “Hot shots obygden

Kommentera

