Barn och minnet


Jag minns inte att Lilla E hade en sån där tydlig gräns mellan att vara icke-talande och talande. Jag tycker att det kom lite pö om pö. Maken tycker annorlunda så det kanske är jag som minns dåligt.

Nu gäller det i alla fall Lillasyster J som, på ungefär 2-3 veckor, har gått från att säga ett antal enstaka ord till att vara en fullt begriplig och talande liten individ.

Det är helt sjukt hur mycket ord ungen kan! Nu har hon börjat lyckas tala i treordsmeningar och för tre veckor sedan var det max ett ord i taget, om hon inte knep i hop käften.

Hon har själv bestämt sig för att hon är stor nu. Minst lika stor som storasyster. Det kan blir klart komplicerat från och till då hon ju faktiskt är ganska långt ifrån att vara 4,5 år.

Nästa söndag blir hon två år. Min bebis är ett BARN nu!

(och ja, jag skriver inlägg för att dra ut på skrivandet av presentationen)

2 thoughts on “Barn och minnet

Kommentera

