Trettio personer liksom…


Jag har inga problem med att vara social. Det jag däremot har problem med är inbokade sociala tillställningar där man på något sätt ska visa vem man är och representera. Såna tillställningar brukar jag fungera utmärkt på, det är tiden innan som jag har ångest. Jag hatar inbokade tillställningar. Jag gillar när det är lite spontant. Lite prestigelöst.

Alla som bor på vår gata har byggt sina hus det senaste året. Det är alltså en hel gata av nyinflyttande nybyggare. Det är väldigt drivna personer som…ja…har en klart bättre ekonomi än medelsvensson.

Obehagliga säger jag. Proffstrevliga med outsinlig energi.

I vilket fall så har de kommit på den briljanta idén att vi ska ha AW på gatan en gång i månaden. Då kommer de som vill hem till en utvald familj och dricker lite vin och pratar. Låter ju jättetrevligt.

Om det inte vore en bunt av strebers som är sjukt nyfikna på hur de andras hus ser ut. Förra månaden var första gången och då duckade jag genom att gå på en jobb-AW istället.

Min make är en av de där obehagliga personerna som vill snoka hos andra och som drivs av nån märklig nybyggaranda så han gick givetvis dit med barnen. Bara för att jävlas sa han att nästa gång skulle vara i vårt hus.

Så ja. Om exakt 3 timmar och 13 minuter kommer det ramla in ca 25 vuxna och 13 barn hemma hos oss.

Och allt de vill är att kolla om vårt hus är fulare än deras.

ÅNGEST!

One thought on “Trettio personer liksom…

Kommentera

