Sköldkörteln


Jag har bestämt mig för att jag måste gå och kolla upp min sköldkörtel. Det är fasen inte okej att jag bara blir tröttare och tröttare oavsett hur mycket jag sover. Jag har liksom inga kvällar längre. När jag är säker på att barnen har somnat så slocknar jag själv i soffan. Det spelar ingen roll hur mycket jag kämpar för att hålla mig vaken.

Det betyder att jag sover i soffan från ungefär 20:30-21, går och lägger mig i sängen vid 24 och sover sen till 6:45. Utan uppvak. Det är nämligen ytterligare en grej jag reagerat på. Jag vaknar inte längre av barnen för jag sover som att jag vore medvetslös.

Inte är jag pigg när jag vaknar heller. Jag är vanvettigt trött. Jag kan lätt sova bort 2-3 timmar under dagen om jag får tillfälle (vilket jag så klart sällan får, men ändå).

Dessutom fryser jag hela tiden. Jag som aldrig någonsin brukar frysa.

Något är vajsing.

4 thoughts on “Sköldkörteln

    • Tack J, det var faktiskt ditt senaste inlägg angående sköldkörteln som fick mig att bestämma att det var dags att kolla upp det här. Det kanske inte är något fel alls och jag är bara småbarnstrött, men då vet jag det iaf.

  1. Jag drabbades av samma symtom som dig strax efter jul och ville kolla upp det. Visade sig att jag hade dåliga järnvärden och för lite B12.

Kommentera

