Apropå kollegan


Hon den där kollegan som sökte samma tjänst som mig. Hon som jag var orolig skulle få tjänsten som jag ville ha.

Hon fick ett erbjudande om ett ettårigt vikariat med en betydligt lägre lön än den jag erbjöds. det tackade hon nej till.

Jag vann! Ja…om det nu hade varit en uttalad tävling. Men är man en inbiten tävlingsmänniska så är det förbaskat svårt att inte skapa en tävling i sitt eget huvud.

Alltså, jag vann, men hon visste inte om att hon var med i tävlingen.

Kommentera

