Ups and downs


Vi inledde morgonen kl 5:30 då Lilla E spydde. Det fortsatte hon att göra resten av morgonen. Kräksjuka in tha house.

Risken är att vi fångade upp den igår när vi var och fikade hos en gammal kompis till mig som nyligen har fått sitt andra barn. Hon har 1 år och 1 dag mellan barnen. Hualigen säger jag, men de varkade väldigt strukturerade och lugna. Tydligen hade de haft kräksjukan tidigare i veckan…

Den gamla vännen jobbar på det ställe där jag nu fått jobb. Vi kommer bli kollegor (igen. det var så vi lärde känna varandra till att börja med). Hennes man är dessutom polis på samma ställe så han och jag blir också kollegor.

Maken fick vara hemma med det kräksjuka barnet och jag åkte till jobbet och svarade på miljoner frågor från kollegor som tydligen har fått höra om min nya tjänst. Alltså rykten sprider sig fortare än kräksjukan på det här stället.

Nu är min enda oro att jag inte ska passera säkerhetskontrollen. Inte för att jag själv har pysslat med något fuffens, och inte min make heller, men mitt ex. Han den där jädra kurden. Han har inte heller gjort något fuffens men hans familj är väldigt politiskt aktiva.

Fast seriöst, inte kan den där polisiära säkerhetsorganisationen (nej jag tänker inte skriva ut namnet även om ni säkerligen förstår vad jag menar) vara så vanvettigt långsinta och pålästa? Eller? Då måste man väl föra en diskussion med mig först va? Jag har ju inte haft någon dirket kontakt med honom (utöver det årliga samtal som jag får från honom) på snart sju år.

Det verkar fullkomligt orimligt. Men fasen, man vet aldrig.

Jag hoppas i alla fall på det bästa och har skrivit på en ansökan om sex månaders tjänstledighet för att pröva en annan statlig tjänst.

Det känns så bra. Så väldigt väldigt bra!

Kommentera

