Njutningen. NJUTNINGEN!


Nu har jag berättat för min chef. Hon blev oerhört förvånad men önskade mig ett stort lycka till. Sen undrade hon varför jag inte hade använt henne som referens, då hon tydligen skulle ha sagt fantastiska saker om mig.

Jag sa som det var, att de vill ha en gammal chef som referens, men att jag givetvis även hade lämnat hennes namn.

Ooooh så hon förstod att de inte hade behövt ringa henne. Jag hade ju en gedigen erfarenhet inom området. Givetvis behövde de inte prata med henne.

Så mycket falskhet. Jag vet inte hur tydligt det har varit att jag verkligen har varit vasninnigt trött på min chef. Jag har försökt hålla mig ifrån ämnet en del, då bloggar trots allt är offentliga. I alla fall den här.

Nu är inte min chef och jag osams på något sätt, men hon har gjort så många runt mig så otroligt illa. Jag skulle kunna räkna upp tjugo personer som har lämnat henne och sin tjänst gråtandes.

NJUTNINGEN i att berätta att jag fått ny tjänst gav var enorm. En timme efter att jag berättat gick min kollega in och sa samma sak. Han har flinat sedan dess.

Vi kommer sluta samma dag. Han efter 11 år och jag efter 10 år.

Min tjänst kommer att innefatta analys av polisiära underrättelser. Jag kommer absolut inte att kunna prata om mitt jobb på samma sätt som jag gör idag och jag kommer att hamna klart närmare ”verkligheten”. Det blir nog roligt. Men jag kommer inte att stanna i tio år på nästa jobb🙂

Kommentera

