En liten spion?


Dessutom undrar jag om inte min syster smygläser här inne. Hon har nämligen en egen blogg dit hon givetvis har givit hela familjen adressen (se mig, hör mig). Där kallar hon Lilla E för just…Lilla E.

Det tycker jag är ett lite väl märkligt sammanträffande.

Om min syster läser här så kan jag ge henne en sak att fundera på. Fundera på hur jag kände när jag fick Lilla E och du såg till att träffa henne två gånger på ett år. Hur du ringde 30 min innan och sa att du inte kunde komma på hennes ettårskalas för att du ”inte hade råd att köpa en present”, trots att du då var storrökare. Det var när du inte hade träffat henne på 8 månader. Du bodde 15 minuter bort.

Fundera på det nu när du har ett eget barn. Det gjorde jävligt ont. Så ont att det sitter kvar. Mina barn ska aldrig bli ratade så som min familj verkar ha blivit när de växte upp.

Oh well. Jag är ganska medveten om att det finns en reell risk att de man umgås med irl hittar ens blogg. Det har hänt förut om man säger så…

Bloggen är mitt utrymme för att lufta tankar, viktiga som oviktiga. Tankar som jag kanske har delat med mig av till nära och kära, men det kan också röra sig om saker som jag inte vill säga.

Med det här inlägget kan man konstatera att det är väldigt tydligt att jag ska få min mens inom kort och att jag HATAR att bli spionerad på.

Kommentera

