Ajja baja!


Vet ni vad jag gör ibland?

Jag mailar från min jobbmail trots att det rör sig om privata ärenden.

Inget konstigt?

Nej absolut inte. Om det inte vore för att jag gör det så att mottagaren ska fatta att det är en jäkligt dum idé att försöka blåsa mig.

Jag har en sjukt respektingivande signatur till min mail. Den handlar om poliser och utredningar och brott och grejer. Just den signaturen är jag övertygad om skrämmer bort skojare.

Just precis nyss valde jag att svara det städföretag som vi håller på att anlita från jobbmailen. Med signatur.

Fy mig. Så får man inte göra.

Men satan vad lack jag skulle bli om några som får komma hem till mig blåser oss. Då kan det vara värt ett ajja baja.

Kommentera

