Twitter


Jag har börjat twittra. Igen. Jag tror att det är fjärde gången som jag försöker mig på fenomentet. den här gången börjar jag dock förstå det roliga i det. Man får lätt ut (ofta meningslösa) budskap och det sker en väldig interaktion mellan människor som aldrig annars skulle haft kontakt.

Nu till mitt dilemma. Jag har upptäckt att polisen har fler och fler twittrare. Det är poliser i yttre tjänst och yttre befäl som har vågat sig på det här. Flera av den twittrar officiellt för polisens räkning. Jättekul tycker så klart jag. Givetvis följer jag dem och sticker åt dem frågor som jag tycker är intressanta och för tillfället relevanta i mitt jobb. Det roliga är att de har lite svårt att skilja på individuella uppfattningar och officiella.

Och det har jag med.

Där ligger problemet. Mitt yrke och titel står vid min profil. Inte vart jag jobbar men har man den minsta koll så förstår man vem jag är och vart jag sitter. Jag twittrar ju inte för min arbetsplats räkning alls, men jobbar man med det jag gör så ligger en stor del av ens intressen inom samma område.

Jag känner mig både för privat och arbetsmässig i min twitter. Helt ärligt så har jag jättesvårt att skilja på rollerna. Jag är en ganska (väldigt) öppen person och är ibland lite för snabb på tangenterna i sociala medier känner jag.

Samtidigt roas jag inte av hela det där utbytet om jag måste vara allt för privat. Balansgången är otroligt svår.

Kommentera

