Huvudvärk


Jag får fasen huvudvärk av att vänta på svar om det där jobbet. En av mina manliga kollegor har en viss förkärlek för skvaller och en extrem fingertoppskänsla för vad som stressar mig. Så han förser mig med skvaller kring min kvinnliga kollega som verkar ha sökt samma tjänst.

Nu hade hon visst varit inne hos vår chef och sagt att det kanske kommer att ringa personer till henne, för att hon har sökt nytt jobb och lämnat chefen som referens.

Fuckfuckfuck.

Så efter det skvallret fick jag huvudvärk av irritation. Dessutom drömde jag inatt att alla runt mig fick nytt jobb på stället jag sökt mig till, utom jag. Och sen tyckte alla så himla synd om mig. I drömmen alltså. Det gjorde mig vansinnig och så vaknade jag genomsvettig.

Det finns en anledning till att jag aldrig har orkat börja med någon sport. Jag skulle gå omkring och vara helt vansinnig av alla tävlingsmoment.

Kan de inte bara ringa nudå. Jag orkar faktiskt inte vänta mer.

Ja. Jag glömde det som alla andra skriver om i sina bloggar idag. Det är alla hjärtans dag. Idag. Och jag har vabbat. Igår.

Så.

One thought on “Huvudvärk

Kommentera

