Tålamod


Jag blir galen. Nyheterna om min eventuella konkurrens med min kollega gjorde mig helt ur gängorna. Mest av otålighet. Jag är nog otåligheten personifierad. Jag är säker på att min make kan bekräfta den bilden.

Vill jag veta något så vill jag veta det NU. NU NU NU. Får jag inte veta det nu tar jag reda på det. Kosta vad det kosta vill. Innan jag har fått reda på det kan jag i princip inte tänka på något annat.

Sen är jag dessutom en vinnarskalle av rang. Och en sjukt dålig förlorare.

Så nu kan jag inte tänka på något annat än det där jävla jobbet. Jag måste alltså vänta på svar OCH jag riskerar att förlora.

Det kommer att bli en lång helg…

Kommentera

