Skönt samtal


Åh, nu har jag ringt och förvarnat en av mina referenter. Det var min förra chef som idag sitter i ledningen för den organisation jag nu söker mig till.

Det kändes så himla bra. Vi har inte pratats vid på ett tag och under en längre period var jag skitless på honom. Vi var rätt bra kompisar privat och han började ha svårt att skilja det arbetsmässiga från det privata. På vartenda möte vi hade efter att han slutade (och började på ett departement som är tätt knutet till oss) så höll han bara på att larva sig. Jag kunde omöjligt ha ett seriöst möte med honom. Till sist ruttnade jag.

Okej jag fattar att allt blev lite för privat när jag hånglade med hans bästa kompis, som efter det fick någon form av crush på mig som höll i sig i flera år. Men ändå.

Han fick både mig och sig själv att framstå som oseriösa på möten. Han kanske kunde kosta på sig det då han redan satt väldigt högt upp i hierarkin, men jag som var precis i början av min karriär, hade inte samma möjlighet.

Nu snackade vi ordentligt på telefon, efter att jag sagt att jag uppgett honom som referens. Det var första gången på länge som vi faktiskt kunde prata med varandra utan att han fnissade konstant. Han var dessutom väldigt glad över att jag sökt mig dit och sa att han bara hade bra saker att säga om mig.

Det samtalet var bra.

Kommentera

