Stoppa pressarna!


En annan sak som det skrivs om hela tiden i bloggar är; barnen går alltid först.

Och vet ni vad?

Det tycker inte jag.

Jag tycker att det skulle bli en väldigt märklig situation om jag konstant prioriterade mina barn. Det tror jag inte att någon av oss skulle må särskilt bra av. Vi är en familj på fem personer. Fem individer med skiftande behov. En del av oss har mer trängande behov än andra och ofta krävs det att jag prioriterar barnen, men när jag kan så prioriterar jag mig själv och min man. Ibland prioriterar jag arbetet. Ja, det är sant! Herregud.😉

Ibland behöver jag prioritera mig själv för att sedan orka prioritera barnen när de behöver det.

Så nej, mina barn går inte alltid först. Men ofta.

3 thoughts on “Stoppa pressarna!

Kommentera

