Mer svar


Dessutom har jag fått ett svar från personalchefen. Hon hade taggat ner i svaret och kunde väl läsa sig till att jag var ordentligt uppretad. Trots det var det ett larvigt svar:

Hej,
Jag menar att jag hoppas att ni missförstått varandra, för att man har varit föräldraledig ska inte påverka lönesättningen. Jag förstår att du kan vara upprörd, jag ska ta upp frågan med XXX då hon är tillbaka för att försäkra mig om att hon känner till policyn. I våra tidigare samtal om lönefördelningen på enheten har hon faktiskt pratat om och bedömt din prestation när du jobbat.
 
Samma dag som jag fick svaret hade det tydligen varit en stor artikel i Metro om diskriminering i arbetslivet på grund av föräldraledighet, bland annat genom stagnerade löner.
 
Om jag ska vara lite misstänksam så skulle jag säga att hon läste den och att det är en form av friskrivning. Men misstänksam ska man kanske inte vara.
Eller?
😉

Kommentera

