Le intervju´


Det var faktiskt en väldigt avslappnad och trevlig intervju. Det är inte ofta som det visar sig att man känner en av de som ska intervjua en och inleder det hela med en jättekram. Tydligen har min gamla arbetskompis blivit vikarierande chef där. Det kan vara en förklaring till varför jag så himla snabbt hamnade som toppkandidat.

Sen är det väldigt trevligt när det känns som att de som håller i intervjun faktiskt försöker sälja in jobbet till dig. Det kändes så. Som att de ville övertyga mig om att det var ett superspännande jobb, där alla stannar kvar och där de flesta är småbarnsföräldrar ”så det finns hur mycket som helst förståelse för småbarnsliv”. Notera att det inte var jag som tog upp att det är råddigt med småbarn.

Jag skulle bli ganska ordentligt förvånad om jag inte går vidare i processen. Det brukar dock vara en himla massa intervjuer inom den här organisationen innan de fattar beslut. Dessutom har den ganska hög säkerhetsklass så först ska såna körningar genomföras. Inte för att jag oroar mig, men det känns alltid lika märkligt att uppge uppgifter om inkomst, fömögenhet, barn etc. för både mig och maken.

Lunchen spenderade jag med en long lost friend. Hon har fått barn sedan vi sågs senast och det var en sån där jättehärlig lunch, där man inser att man ju har otroligt roligt tillsammans.

Bra fredag🙂

Kommentera

