Det kom ett idiotiskt svar


Jag fick svar från vår personalchef strax innan lunch. Jag visste att hon är ganska knepig men jag trodde faktiskt att jag skulle få ett vettigare svar.

Hon skrev bland annat:

Det var tråkigt att höra, jag utgår från att detta bottnar i ett missförstånd mellan dig och XXX

och:

 Om du vill prata mer med mig om hur XXXXXX:s lönepolicy ska fungera så får du gärna titta förbi eller boka ett möte med mig. Jag kan ju då förstås inte gå in och diskutera vad som hände vid lönesamtalet eftersom jag bara har din bild av det

Då blev jag lite blixtrande arg igen och svarade:

Hej, jag vill gärna prata med dig om det här, och i ett senare skede får du gärna ta in XXXs version av det hela, men jag undrar vad du menar med att du utgår från att det var ett missförstånd?

Jag förstår att det kan vara svårt att ta in, men det kan ju också vara så att min chef inte har förstått att föräldraledighet inte får spela in? Det här var i alla fall tredje gången hon har nämnt mina föräldraledigheter under lönesamtal. Med det menar jag att det har hänt vid minst två andra lönesamtal.

Jag har inte fått svar ännu men hela vår konversation är också skickad till facket.

One thought on “Det kom ett idiotiskt svar

  1. Dig ska man verkligen inte trampa på tårna märker jag. BRA! Det är alldeles för få som vågar ryta ifrån, ännu färre som faktiskt vet vad som får användas som underlag till lön.

    Fast jag hoppas på att du får tag i en annan tjänst, för det låter som att en nystart vore något för dig. Den enda jag vet som är aningen lika bitter på sitt jobb är jag och underskriven får ju ändå ”ledigt” nu.

Kommentera

