Att söka nytt jobb


Jag sitter och läser annonsen till tjänsten som jag ska granskas inför imorgon. Efter dagens turbulens känner jag att det är läge att skärpa till sig och byta jobb.

Jag tycker fortfarande att jag är lite för kvalificerad för tjänsten och att jag borde söka mig till en något mer strategiskt inriktad tjänsMendez det här får nog bli ett steg på vägen. Steget jag befinner mig på nu, dvs nuvarande jobbet, är förvisso en otroligt eftertraktad tjänst men jag pallar inte att hela tiden bortse från de knepigheter som pågår. Det går inte.

Operativt arbete …tja, kan kanske funka. Jag kör.

        Arbetsuppgifter

  • Operativ analys men även strategiskt analysarbete avseende  XXXX XXXXinriktning kan komma att bli aktuell
  • Inom ramen för arbetet kommer hantera stora informationsmängder för att skapa överblick och underlag för analys och beslut
  • Ta fram beslutsunderlag bland annat till XXXX och XXXX operativa ledningsgrup

        Personliga egenskaper

  • Utvecklings- och förändringsbenägen samt har hög inlärningsförmåga
  • Mycket god förmåga att skapa struktur i informationsflöden och se de enskilda delarnas betydelse för helheten samt prioritera
  • Mål- och resultatinriktad
  • Mycket god förmåga avseende muntlig och skriftlig kommunikation
  • Förmåga att arbeta både självständigt och i grupp
  • Hantera uppdrag med kort framförhållning under tidpress, parallellt med andra uppdrag
  • Social säkerhet
  • Lätt för att etablera och vidmakthålla nya kontakter
  • Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper för denna funktion.

        Arbetsplats

  • SV: Stockholms län

3 thoughts on “Att söka nytt jobb

Kommentera

