Barnrum


Jag frossar i att titta på siter med inredningar till barnrum. Om och om igen plockar jag ner varor i den virtuella varukorgen, och lika många gånger stänger jag ner sidan utan att köpa något.

Ibland läser jag bloggar (ja, bara ibland för såna bloggar är inte mina favoriter) där bild på bild med inredning i barnens rum visas. Det är sobert. Det är stilsäkert. Det är stilrent och färgglatt på en och samma gång.

Himla trevligt det där.

Det enda jag undrar är vad det är för barn som bor i de där rummen? Barn som leker stillsamma lekar i skira kläder? Finns såna barn? Eller städas barnens rum flera gånger per dag? Och hur lyckas de hitta alla klossar, pusselbitar etc.? Och köper de nya leksaker när de där ömtåliga fina leksakerna har hoppats på av en vild ettårig?

Anledningen till att jag aldrig köper det där jättefina är just för att jag vet att det är JAG som vill ha ett rum som ser ut så. Mina barn skulle leka sönder det på en halv dag. For sure.

Kommentera

