Strukturerade familjen strikes again


Igår skulle ha vara första dagisdagen sedan innan jul för ungarna.

Skulle ha varit ja.

Maken skulle jobba sin tredje dag på nya jobbet och efter torsdagens oväntade halvdag, då vi glömt bort att vi bjudit hem familjen, skulle han få jobba en hel dag. Jag skulle hämta på dagis.

Skulle ha hämtat på dagis ja.

Precis när jag ankommer polishögskolan och den utbildning som jag skulle på under förmiddagen får jag ett sms av maken, ”Planeringsdag?” står det. Då står han med två uppjagade ungar i full vintermundering utan för ett stängt dagis.

Vi minns båda lite vagt att det var någon planeringsdag efter helgerna men det försvann ur skallen så fort julen började närma sig.

Det slutade med att de fick åka hem och att jag bytte av maken efter lunch. Vi spenderade eftermiddagen med att rulla chokladbollar och baka illrosa sockerkaka.

Alles gut.

One thought on “Strukturerade familjen strikes again

  1. Tillåt mig att fnissa lite, men det är ju faktiskt hysteriskt roligt när sånt händer andra. För hur kan man glömma såna viktiga saker?😉
    Jag kommer alltså snart att råka ut för det jag också – för jag är precis lika ostrukturerad i skallen.

Kommentera

