Januariless redan


Jag är så less så ni anar inte. Januari alltså. Deppigt.

Att vara hemma i över två veckor på vintern med barn är inget jag tycker är jätteroligt. Det är kallt och jobbigt ute och det blir mörkt lagom tils man är redo att gå ut. Lillasyster J har dessutom bestämt sig för att det enda stället där hon tänker sova middag är i sin säng. Och sovandet har hon förlagt till 14-tiden.

Att gå hemifrån tidigt på förmiddagen. Nej. vi äter frukost kring 10 när vi är lediga.

Jag vill alltså inte vara hemma. Inte så jättegärna på jobbet heller. Jag vill inte vara tillsammans med barnen och jag vill att det ska vara varmt.

Otroligt svår ekvation att få ihop.😉

Dessutom har Lilla E plötsligt fått för sig att hon ska upp och vandra en eller ett par gånger per natt. Så till råga på allt så är jag aptrött och har snygga ringar under ögonen.

One thought on “Januariless redan

Kommentera

