Amen okejdå


Jag fick ett mail från en kompis som jobbar inom den organisation dit jag är kallad till intervju på fredag. Hon skrev att hon var så himla glad över att jag hade sökt tjänsten och att jag var deras toppkandidat.

Jag skrev att jag inte alls hade sökt tjänsten men att det så klart var roligt att jag var en toppkandidat. Efter en stunds mailväxling framkom det att det kanske var så att jag sökt tjänsten i samband med en annan ansökan som jag gjorde i slutet av september (!).

Nyss kollade jag upp det cv, som jag har liggandes på ett rekryteringsföretags hemsida. Och visst fan har jag sökt.

Det betyder dock inte att jag har något som helst minne av att jag faktiskt skrivit ansökan eller ens läst annonsen.

Alltså är det inget mystiskt, det är bara jag som börjar bli senil vid 35-års ålder.

Kommentera

