Frukost


Efter eviga tjafs kring frukostmackor som aldrig äts upp (bortsett från osten och det bortslickade smöret) och filtallrikar där flingorna blir till en grötig gegga innan jag blir vansinnig och tvingar i ungarna det hela så har jag bestämt mig för att anpassa frukosten efter vad ungarna faktiskt äter.

Igår blev det smoothies på yoghurt, banan, hallon, mjölk, lite honung och kanel. Till det käkade de två kokta ägg var. Okej, de käkade vitan på äggen. Gulan är tydligen jävulens påfund.

Idag återupptäckte jag fattiga riddare. Det är onyttigt, men faktiskt helt okej om du är ett växande barn. Innehållet är ju smör (att steka i) bröd, mjölk och ägg. Sen lite av mormors äppelmos på och kanel (ja vi gillar kanel här hemma). Lilla E klämde ner 2,5 lustig riddaros, som hon kallade den. Lillasyster J fick i sig 1,5. Det är banne mig mer än osten på den vanliga frukostmackan.

Själv åt jag ståendes vid spisen. Väldigt avkopplande. Not.

Kommentera

