Att vara totalt oorganiserad


Mina föräldrar bjuder på middag till trettondagen varje år.

I år kände jag att det skulle vara m bekvämt om vi åt den där middagen hemma hos oss. När vi åker till dem är det ett konstant jagande efter små klåfingriga barn i ett hem som på inget sätt är barnsäkrat. Vid åtta är ungarna kanontrötta och vi måste åka hem. Dessutom kan maken inte dricka något vin till maten då vi absolut inte orkar åka buss hem med två kanontrötta barn och bara en vagn.

Jag bjöd alltså hem dem till oss istället. Idag blev jag lite osäker på om vi hade sagt att de skulle komma på fredag eller på lördag så jag ringde.

Idag är det trettondagsafton. IDAG var de redo att komma på middag hos oss.

Härliga tider. Maken fick rusa hem från jobbet och köpa vaniljstång till pannacottan som är tänkt till efterrätt. Pannacottan som ska stå i kylen ett antal timmar innan den stelnat.

Så hävla rutinerat och organiserat. Vi är ett under av struktur.

Ja jag är oerhört ironisk.

2 thoughts on “Att vara totalt oorganiserad

Kommentera

