Det här med att vara själv med två bajsnödiga barn i en leksaksaffär.


Man kan väl säga att dagens ensamutflykt (maken började sitt nya jobb idag) i förortscentrumet med båda barnen var en sisådär bra idé.

Planen var att ta bussen, fika, köpa födelsedagspresent åt August, hämta ut ett paket från Pomp De Lux och köpa två paket gigantiska tamponger.

Fikat avlöpte relativt smärtfritt. Lilla E åt upp marsipanen på dammsugaren som hon propsat på, sedan kladdade hon ner caféets vita soffa med choklad. Lillasyster J försökte springa ut till rulltrappan och störtdyka så fort hon fick en chans.

Det var i leksaksaffären som den riktiga prövningen började. Båda barnen sprang omkring som två vilda apor och rev ner allt som om de aldrig varit i ett möblerat rum förut. Lagom till att jag valt ut en present åt August (Lilla E var helt ointresserad av alla saker som hon inte kunde få själv) så kände jag en frän bajsdoft från Lillasyster J. En knapp minut senare vrålar Lilla E; JAG MÅSTE BAJSA NUUUU! Nunununu!

Vi hann till en toalett och Lilla E bajsade nog ut ett par kilo bajs. Lillasyster J var ungefär lika duktig. Själv höll jag på att krevera av lukten inne på toan efter ett tag.

Jag tänkte på den stackare som skulle in efter oss och hoppades att ingen skulle behöva gå in där på en lång stund. Givetvis står det någon utanför och väntar. Givetvis är det en storebror till en gammal barndomskompis. Givetvis vet han vem jag är och vill prata.

Vi tog en vända inne på Lindex och Lillasyster J praktiserade sin talang för att gömma sig. Hon rusar in i klädsnurror där hon ställer sig bakom kläderna och är knäpptyst oavsett hur mycket man ropar efter henne. Hon bidar sin tid och väntar på att bli hittad helt enkelt. Har man tur hör man henne fnissa där inne.

Själv sprang jag runt och letade efter henne hela jädra tiden. Jag var konstant bombsäker på att hon hade hittat rulltrappan och dödsstörtat.

Vi tog oss efter många om och men till Konsum där tamponger inhandlades och klotrunda ögon syntes på den 20-åriga kassörskan som antagligen inte visste att det fanns så stora tamponger.

Vi fick ut paketet på posten och insåg därefter att bussen gick om två minuter. Jag kastade ner Lillasyster J i vagnen och gormade SPRING, åt Lilla E. Hon sprang som om hon vore jagad av dinosaurier eller hajar (hennes skräck), och vi hann med bussen preciiiiiis.

Alltså, imorgon stannar vi hemma. Punkt.

7 thoughts on “Det här med att vara själv med två bajsnödiga barn i en leksaksaffär.

  1. Du skriver sååå bra! Så inkevelsefullt att det känns som jag var där på plats o såg allt!

    Jag ligger i soffan o skrattar så jag dör!!!!!🙂 förstår att det var as jobbigt men att lösa om det.. Wow! Hihi kan inte sluta skratta..

  2. vad underbart att höra om fler som har det ungefär som vi när man försöker uträtta saker lite smidigt och snabbt. Einar brukar också gömma sig i klädaffärer, och ta med sig en handfull glittriga halsband på väg in. väl i klädkojan verkar det extra njutbart att dra en bajsning också.

Kommentera

