Märkliga tillfälligheter?


En mycket märklig sak hände mig strax innan jul.

Jag hade precis varit på en tjänsteresa där jag bland annat hade träffat en kvinna som hette (jag hittar på namnet här) Eva Berggren. Dagen efter att jag kommit hem har jag ett missat samtal på min mobil. På telefonsvararen har jag ett meddelande från en Eva Berggren. Men inte samma Eva som jag träffat på min tjänsteresa…

Den här Eva vill kalla mig till intervju för ett jobb som jag tydligen har sökt. Det enda problemet är att jag verkligen inte kan minnas att jag har sökt tjänsten.

När jag ringer upp kvinnan är jag dels förvirrad över att hon heter samma sak som kvinnan jag haft möte med på min tjänsteresa. Dels över att jag blir kallad till intervju för ett jobb jag inte sökt.

För att förstå varför jag var så förvirrad över deras lika namn så kan jag också berätta att de har nästan exakt samma typ av tjänst, inom samma organisation, men på två olika platser i landet.

Oavsett förvirring så ska jag dit på intervju om en dryg vecka. Det handlade trots allt om en tjänst som jag absolut kan tänka mig🙂

Kommentera

