Tiden, TIDEN!


Det finns inget utrymme för bloggande just nu. På jobbet är det hur mycket som helst att göra och hemma har vi fortfarande inte fått fiber indraget till huset. Det betyder att surfande endast kan göras på makens jobbdator. Och den sitter alltid han med…

Miami var mycket trevligt. Jag nätverkade, konferensade, solade och drack enorma mängder alkohol i form av mojitos. Faktiskt så hade jag två dagar då jag var så bakfull så att jag knappt orkade leva. Det var oerhört länge sedan jag var så vansinnigt bakis, och herregud vad tacksam jag är över det. Shit vad det är jobbigt.

Jag reste med tre kollegor. Två av dem har jag känt i över tio år och den tredje har jag känt i ungefär fem år. Två killar och en tjej. I Miami förstår jag efter andra kvällen att tjejen och den kille som jag har känt längst har ett förhållande.

Det hade varit helt okej med mig om det inte var så att han är gift och har två små barn och hon bor ihop med en kille som flyttade från Nya Zeeland för henne skull.

Det hela känns så överjäkligt sunkigt. Min manliga kollega förklarade, när det hela var helt uppenbart, att de faktiskt var förälskade och att det var ett stort beslut att lämna sin familj, så de måste få testa innan de kan ta beslutet.

Och jag känner att…NEJ det kan man för i helvete inte! Man får inte ”testa” sina vingar på annat håll när man lever i ett förhållande. Det tycker jag inte är rätt. Alls.

Dessutom smyger de omkring på jobbet hela dagarna och hade jag varit deras partner så hade det känts ännu jävligare om jag hade fått veta att min man/sambo hade haft sin affär på jobbet.

Jag hatar att jag nu är en del av det. En som vet om hur det ligger till men som håller tyst.

Hoppas att de har svårt att sova om natten. Hoppas att deras respektive kommer på dem snartsomfan.

Kommentera

