En annan grej


Något som trots allt är positivt med mina kollegors vänsterprasslande (eller himlastormande förälskelse om man frågar dem) är att jag, än mer, uppskattar det jag har.

Jag är så oerhört lycklig över att jag inte behöver smyga omkring med dåligt samvete inför min partner och mina barn. Jag är så oerhört lycklig över att jag faktiskt är lycklig med och älskar min man. För det gör jag. Alla veckans dagar.

Dessutom avslöjade min andra manliga kollega att han går i terapi och har kommit fram till att han nog inte vill vara gift med sin fru för evigt. Senare under natten tyckte han att det var en bra idé om han och jag kanske skulle ligga lite.

Det tyckte inte jag. Vi är fortfarande vänner, för jag ser frågan som ett uttryck av allt för mycket alkohol och lite depression. Han kunde dessutom hantera mitt gapskrattande svar rätt bra.

Fy satan vad männskor krånglar till det för sig.

Ska man krångla till det för sig och byta partner ska man i alla fall bryta upp först. Tycker jag.

Kommentera

