Sorgen efter ett dagisbyte


Om vi ska fortsätta på den här sentimentala linjen så kan jag väl säga att jag kände igen mig så sjukt mycket i Manny-Ken:s inlägg om dagisbyte och sorgen över att något jag/vi gjort (flyttat) inneburit helt ny och otryggare vardag för mina barn.

Hur Manny-Ken sedan hanterade det är det lika stor igenkänningsfaktor på. Jag insåg att jag kunde hålla koll på vad som var bra och inte genom att prata mycket om nya dagiset. Vad de gjorde, vilka hon lekte med och vad som var bra och dåligt.

Idag, snart tre månader efter flytten, verkar Lilla E tycka att dagiset är kul. Men hon pratar fortfarande om sitt gamla dagis och kompisarna där. Vi ska åka och hälsa på någon dag, men det har känns som att hennes känslor ska rivas upp igen om vi åker för tidigt.

Det är inte heller märkligt att hon pratar om det som varit och minns det väldigt tydligt. Lilla E har ett helt vansinnigt bra minne. Hon minns (på riktigt) vad vi åt på en husmässa som vi var på för drygt 1,5 år sedan.

2 thoughts on “Sorgen efter ett dagisbyte

  1. Svårt verkligen ! Vi funderar på att flytta lilla O till ett annat, mindre dagis. Men jag känner mig osäker pga alla kompisar och att han verkligen trivs….så jag ska fundera vidare.

Kommentera

