Dilemma


jag kan inte gå i höga klackar. Och på ett plan så vill jag inte kunna gå i höga klackar heller. Det är inte så att jag inte kan lära mig, men jag vet vad det innebär. Det innebär att jag ska pina mig fram i  ett antal veckor med värkande fötter innan de har vant sig.

Mitt feministiska jag säger nej. Aldrig att jag begränsar mig  kläder som gör ont.

Andra delar av mig själv säger att det är hyckleri att hänvisa till feminismen och att det beror på ren lathet. Jag orkar och vill inte ha ont.

Jag vill ha högklackade skor. Men inte gå i dem.

Resultatet av det är att jag har ungefär 10 par skor med hög klack i garderoben. Som jag aldrig använder.

Nej, såna har jag inte i garderoben. I wish.

One thought on “Dilemma

  1. Jag är inte så ”duktig” heller på att gå i höga klackar, men jag är en skobög och har många par i min skogarderob. Ett tips är att införskaffa klackar med platå, det är enklare att gå i. Kika ex hos Nelly.com, där finns många och inte dyra. Kram !

Kommentera

