Kapitalistsvin


Igår placerade vi vårt bolån. Vi var lite oroliga för att riksbanken ska höja reporäntan idag och såg till att få det hela avklaras asap. Nu äger SEB mitt liv. Nästan hela mitt liv i alla fall. Dryga 5 miljoner. Närmare 6 om jag ska vara fullkomligt ärligt.

Men det känns bra. Vi fick en juste ränterabatt och lånet ligger nu på 2,8 procents ränta. Känns helt okej. det innebär att vi kommer att kunna lägga undan 10 000 varje månad inför eventuella oväntade utgifter.

Jaja, oväntade my ass. Det kommer väl alltid oväntade utgifter?

Saker börjar så smått lugna ner sig och stabiliseras kring hela den här flytten. Men jäklar vad trött jag har varit hela sommaren, och är fortfarande. Nu känner jag att det skullev ara skönt med en månads lugn och ro. En månad då man bara kan vara på kvällarna. En kortare period när kvällarna inte måste gå åt till att fixa brevlådor, sätta upp hyllor, packa upp kartonger etc.

Kommentera

