Helgen i förkylningens och kapitalismens tecken


Himlans förkyld var jag under lördagen. Jag låg på sängen och kände mig lite smått döende när jag insåg att jag nog faktiskt inte har varit värst förkyld sedan jag var höggravid med lillasyster J. Efter den insikten kände jag mig stark och frisk. Ja, inte frisk just då men friskARE.

På söndagen var jag faktiskt friskare och fick någon form av aktivitets-tuppjuck. Jag dammsög hela huset och torkade golv, innan vi åkte till IKEA för att köpa vardagsrumsmatta och en jäkla massa skohyllor som ska stå i en jäkla massa garderober.

Vi behövde en matta som var ca 2,5 x 3 meter och det är omöjligt att hitta. Nu kom jag på den geniala idén att köpa två mattor och lägga ihop. Köper man ryamattor (så att smulorna inte syns) så blir skarven osynlig.

Det blev otroligt bra. Allt blev faktiskt otroligt bra.

Saker hemma börjar kännas så bra så att jag är redo för en inflyttningsfest. 🙂

 

Kommentera

