Sjukstuga in tha house


Hå hå ja ja.

Fram till klockan 1:30 höll jag och maken på att försöka få vår sistfödda att inte vara så himla ledsen över sin förkylning och feber. Till sist var hon inte så ledsen längre…så länge hon fick ligga i min famn och sova…

Men som sagt, vid halv två så kunde jag börja försöka somna själv efter att försiktigt försiktigt lagt ner den lilla sjuklingen i sin säng. Efter att vi gett alvedon, tagit av pyjamas, öppnat fönstret i hennes rum, vädrat lakan och vaggat vaggat och vaggat.

När klockan ringde vid 6:30 så kan jag inte påstå att jag kände mig utvilad. Alls.

När vårt förstfödda barn kom inlommandes strax därefter och pep om att det gjorde ont i näsan och att den var full med snor, så kunde vi snabbt konstatera ännu en sjukling i hemmet.

Hå hå ja ja.

Kommentera

