Projektledaren


Just nu går min tid på jobbet åt till projektledning. Jag driver ett väldigt stort regeringsuppdrag tillsammans med en annan väldigt stor myndighet. Det är miljoner trådar att hålla reda på och delprojekt som ska drivas framåt.

Och jag älskar det!

Nu minns jag varför jag tycker att det här med att leda och pyssla med många saker samtidigt är så himla roligt. Jag minns varför jag skippade att doktorera när jag stod i alet och kvalet.

Att göra en sak hela dagarna tråkar ut mig. Om det så är att stå vid ett löpande band eller grotta ner sig i ett ämne inför en avhandling. Det är tråkigt och jag tappar snabbt intresset.

Jag önskar verkligen att jag var den där forskaren som kan sitta med samma projekt och pilla i en fil i veckor, månader, år. Och tycka att det är roligt. Men nej.

Jag kan göra det och jag har gjort det många många gånger. Drivit ett enda projekt och till sist spenderat halva dagen hoppandes mellan olika privata projekt och mitt arbetsprojekt för att jag blir så uttråkad.

Nu är det roligt. Nu driver jag fem utvärderingar, håller på med att anställa två personer utöver de tre som redan jobbar i projektet, begär in handlingar från hela landet. Planerar.

Jag har skitkul på jobbet.

Kommentera

