Å andra sidan


Allt det där godiset som vi plockar fram när barnen har lagt sig… det, tillsammans med ett par veckors extrem slapphet och mycket mat, har genererat FYRA FUKKIN kilon på min kropp. Okej, jag ska vara ärlig. Fyra och ett halvt kilo. Jag dör stora ångestdöden bara av att skriva det.

Ågren.

Nu jävlar käre make. Nu tänker jag inte fortsätta att tjocka på mig. Aldrig i livet. Du kan göra om matsedeln för veckan och ta bort alla jävla kolhydrater.

Jag och kolhydraterna hyser en extrem hatkärlek till varandra.

3 thoughts on “Å andra sidan

  1. Tänk att förr om åren (älskar hur jäkla medelålders jag låter när jag skriver så) gick jag alltid ner i vikt om somrarna. Matlusten och suget efter något annat än sallad fanns inte och jisses så fit jag var.
    Nu verkar matlusten stiga med varje grad på termometern så helt plötsligt önskar jag mig vinter så jag i alla fall kan frysa av mig några centimeter från midjan.

  2. HAHAHA så jävla sant! Jag var dock inte lika klarsynt och fick veta _förra veckan_ att mamma och pappa brukade äta godis på kvällarna när vi lagt oss! De är tandläkare och jag har i 25 år helt och fullt trott att de aldrig åt godis utom när de kom och snikade ur våra godispåsar.. HAHAHA!

Kommentera

