Uppdatering


Det är (som vanligt) mycket som händer i den blodpuddska familjen. Lillasyster går för fullt nu. Storasyster pratar nästan lika mycket som lillasyster går.

Lägenheten är fotad, visad och såld. Huset ska snart slutbesiktigas och vi ska flytta in. Jag söker nytt jobb och har genomlidit jordens mest komplicerade rekryteringsprocess. ni skulle knappt tro mig om jag kunde berätta vart jag kanske kommer att jobba. Det är ett sånt där jobb som man bara ser på film. Trist nog så kommer jag ladrig att kunna förklara vad jag, om jag får jobbet, gör för mina nära och kära.

Maken söker också nytt jobb efter att det visat sig att den omorganisation som pågått medan han varit föräldraledig inte är särskilt positiv. Han verkar sjukt eftertraktad inom sin bransch. Inte utan att man blir ganska stolt när rekryterare ringar och vill boka in honom på intervjuer nästan varje dag.

Han är grym min snubbe.

Får han en ny tjänst så måste jag också få det. Det går inte att vi har ännu större löneklyftor utan att det ska bli pinsamt. för min det kommer det vara omöjligt att komma upp i hans nivåer då han jobbar inom den privata finansbranschen och jag sitter inom staten.

Nu knackar det på min kontorsdörr och kollegorna vill ta enfredagsöl. kK 15:44?

Givetvis säger jag ja 😀

One thought on “Uppdatering

  1. Juste, men jag tycker fortfarande, oavsett vad, att du ska satsa på det där turkosa nagellacket. På både fingrar och tår alltså…

Kommentera

