Stress och uppföljning


Jag har det helt vansinnigt på jobbet just nu, vilket märks på frekvensen på mina inlägg. Jag är projektledare för ett väldigt stort projekt och när jag åker iväg en hel månad så är det oerhört mycket som måste ordnas innan.

Idag hade jag i alla fall tid på mitt gym för en viktuppföljning. Jag vägde mig och mätte midjemåttet i slutet av januari och nu hade vi en uppföljning innan jag åker iväg för att se vad som hänt.

Härligt nog så hade mitt midjemått minskat med 11 centimeter och jag vägde prick 74 kilo på deras våg. Den vikt jag skriver ner i bloggen är den jag väger in mig på hemma så jag väntar till på måndag med att ändra något i den statistik som jag för. Dessuom har det bara gått tre dagar sedan jag ändrade den sist.

Det bästa av allt var nog att jag enbart hade förlorat fettmassa. Det var tydligen oerhört ovanligt under en viktminskning som går så pass snabbt. Det känns helt galet skönt att jag har behållt allt jag vill ha kvar och bara gjort mig av med sådan jag inte vill behålla, dvs fett.

Jag vet att min kondition är tusen gånger bättre nu. Förut var jag halvdöd efter en halvtimmes pulspass, nu kommer jag plötsligt in i en andra andning efter en halvtimme och allt blir lättare igen.

Att träna så mycket som jag har gjort är nog det bästa av allt under den här resan. Jag älskar mina muskler och min ork 🙂

Kommentera

